About

 

Bureau Doove is a creative consultancy build on the pillars of translating and curating.

Its basic starting point is achieving the best quality of collaboration between the human and nonhuman, in all aspects of life, using chaos as a source for inspiration. Within that context translating, between languages, people and disciplines, is seen as an important basis.

Bureau Doove ofBureau Doovefers translation, consultancy, mentoring, copywriting, production, curatorial and research services.

It works with a selected range of artists and uses this blog to inform about their activities.

The services offered by Bureau Doove can include:

– Translation of texts related to art, architecture and culture in general in the language pairs ; English-Dutch; French-Dutch; German-Dutch;Dutch-English; German-English; French-English

– Consultancy and mentoring for projects’ or artists’ development

– Concept development for exhibitions, artist selection and management

– Project curation, creative direction, management, documentation and promotion

– Artist and project research

– Bid and application writing in Dutch and English

– Copywriting of press releases, exhibition and catalogue texts, artists’ statements in Dutch and English

– Workshops and lectures

Please make use of the contact form for more info and/or a quote.

 

 

Bulme_web

BUREAU DOOVE is organised by Edith Doove, a curator, writer and researcher, specifically interested in notions of emergence and contingency, cross and trans-disciplinary collaborations. She started curating in 1987 in Antwerp and worked as a freelance curator and art critic in Belgium until 2010 before coming to Plymouth, UK.

Since February 2010 she is a contributing researcher with Transtechnology Research at Plymouth University where she attained her PhD in november 2017.

With BUREAU DOOVE – creative consultancy she continues to develop a unique bespoke way of collaborating, working, with, for and alongside artists and researchers.

Also visit her page on the website of Flanders Arts Institute.

Edith Doove est commissaire d’exposition, écrivain et chercheur depuis plus de 30 ans. D’origine néerlandaise elle a fait ses études en histoire d’art à Leiden puis s’est déplacée en 1987 vers Anvers ou elle a animé l’espace artistique Parbleu jusqu’au 1993. De 1999 à 2004 elle a été directrice et commissaire du MDD, Musée Dhondt-Dhaenens à Deurle où elle a organisé de nombreuses expositions qui ont accueilli, entre autres, des artistes islandais, Raoul De Keyser ou encore Santiago Sierra. Par la suite elle a pu organiser en tant que commissaire une série d’expositions comme la première triennale d’art, de mode et de design à Hasselt (2005), Trois Jeudis Soirs multidisciplinaires au théâtre deSingel à Anvers, et des expositions basées sur la collaboration entre artistes et agriculteurs (WIJHEIZIJ avec Lucy + Jorge Orta, Johan Creten, Koen Vanmechelen, etc.) et entre artistes et scientifiques (Parallellepipeda, Musée M, Louvain). Entre 2010 et 2017 elle a suivi un cursus de Ph.D et a obtenu son doctorat à l’Université de Plymouth (UK) dans le département Transtechnology Research de la Faculty of the Arts and Humanities. Son sujet de recherche est ‘Laughter, inframince and cybernetics – Exploring the curatorial as creative act’ (Le Rire, l’Inframince et la Cybernétique — L’Acte de commissariat comme processus créatif). En 2015 elle lance son ‘Bureau’ afin de pouvoir travailler d’une nouvelle manière avec une variété d’artistes autant émergents que reconnus qui engagent dans leur travail une myriade de médias comme le dessin, la sculpture, la photographie, la poésie ou la performance jusqu’aux développements de dispositifs et d’installations complexes utilisant du son et des nouveaux médias. Ce qui relie ces artistes entre eux est un ‘écart’ travaillé dans leurs œuvres entre ce qui est de l’ordre de l’habituel (visible, perceptible, reconnaissable, méconnaissable, etc.) et ce qui les rend difficiles à définir (invisible, imperceptible, imprévisible, incertain, etc.). Depuis avril 2018, elle est installée à Saint-Nazaire.

Images: Edith Doove, Communication, Plymouth, 2017; Lee Bul, Ikon Gallery, 2014; Desk, 2014

 

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